Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av virgata
Har själv problem med att lambdalampan tänder sig efter ett tag på en 850 GLT men har manuell låda.Samma bil har nu även detta problem att den inte vill starta, drar runt som den ska.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 76#p647276
Skall nu gå ut och felsöka mer på båda min 850. har haft mer fel på dessa tillsammans på 2 år än på alla mina 9000 på 15år känns det som. Men trivs med dem i alla fall. Och jag tycker om att meka, så det är ok. Men inte kul med 2 bilar som står och behöva åka mc varenda dag oavsett väder just nu. Men det får gå.

Lambda 1 var bytt, men skarvad, så den bytte jag till en som skulle vara hel, samma fel dyker upp igen efter kanske 35-100 mil. oavsett hur man kör.

Funderar på om det möjligen är katen, eller lambda 2. Glapp kan det ju alltid vara, och eftersom jag haft lite småsturl och föregående ägare likaså, så är jag inne på ECU-problem. Kollade glapp i ECU, men hittade inget som såg misstänkt ut, så det fick bli lödpennan, men felet var likadant i alla fall.
Ibland får jag kontakt med ECU med felkodsläsaren, ibland inte.
Så jag funderar även på om det finns något misstänkt relä, som är lite huvudrelä i kråksången.

Det sitter ju några bakom handskfacket.

Skall testa att byta reläet till insprutarna.

Nej nu får det bli ut på gatan o felsöka, återkommer under dagen med hur det går för mig.
Hoppas det löser sig för dig sarenmalm.
Användarvisningsbild
av Alfredo
virgata skrev:
Alfredo skrev:Du verkar behöva en mekhandbok tillexempel Haynes som nog finns på Biltema.
Tyvärr så är det allt för snålt med bilder i mekanhndboken, gäller alltså Haynes, jag har den, och saknar ofta referensbilder.

Googla, det är det enda som hjälper vad gäller bilder, och lägg gärna upp här sedan.
Tycker inte att det är brist på bilder men att de är suddiga och lite svårt att "lokalisera" sig
av andy78
Jag har varit med om detta på en 98:a lampan lös men jag kunde inte läsa nån felkod med min generella läsare.
Bilen lämnades in och de bytte lamdasonden och felet försvann.

En dum fråga, men du har väl dieselv&au[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Den här informationen hade jag i min app. Sc[…]

Men jag har kört 40 km nu.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysning[…]