- sön 22 apr 2012, 10:29
#639324
Hejsan!
Uppdaterar lite efter jag felsökt.
Tog av kontakten vid ABS-enheten, och mätte därifrån upp resistansen i givarna.
Fick då fram: HB 1049, VB 1042, HF 1022, VF 1020. Detta tyder väl på att givarna är i sin ordning.
Tog direkt en liten provtur, ABS-lampan lyste direkt från att jag startade bilen tills jag åkt ca 20 meter, då slocknade den. Försökte medvetet att provocera fram att lampan skulle börja lysa igen, körde i potthål och vattenpölar, men icke.
Hur ska man tolka detta? Lampan lyser alltså för det mesta. Oftast när det är varmt ute och sällan när det är minus-grader. En givare som har rätt resistans kan väl inte bara fungera ibland?
Hade lite smått hoppats på att det bara var glapp i kontakten till ABS-enheten och det blir bra nu när jag tryckt till den efter det vart lossad men sån tur har man ALDRIG. Den börjar väl lysa när jag åker till jobbet på måndag..
Vad tror ni? Åter igen, tusen tack för alla svar!
Mvh Björn
Uppdaterar lite efter jag felsökt.
Tog av kontakten vid ABS-enheten, och mätte därifrån upp resistansen i givarna.
Fick då fram: HB 1049, VB 1042, HF 1022, VF 1020. Detta tyder väl på att givarna är i sin ordning.
Tog direkt en liten provtur, ABS-lampan lyste direkt från att jag startade bilen tills jag åkt ca 20 meter, då slocknade den. Försökte medvetet att provocera fram att lampan skulle börja lysa igen, körde i potthål och vattenpölar, men icke.
Hur ska man tolka detta? Lampan lyser alltså för det mesta. Oftast när det är varmt ute och sällan när det är minus-grader. En givare som har rätt resistans kan väl inte bara fungera ibland?
Hade lite smått hoppats på att det bara var glapp i kontakten till ABS-enheten och det blir bra nu när jag tryckt till den efter det vart lossad men sån tur har man ALDRIG. Den börjar väl lysa när jag åker till jobbet på måndag..
Vad tror ni? Åter igen, tusen tack för alla svar!
Mvh Björn