Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av antons
Ok jag var och köpte ett nytt lock som var fyra gånger så dyrt som biltema locket, när jag öppnade lådan och tittade på locket så tyckte jag det såg minst lika billigt ut. Så jag gick tillbaka igen och bytte det mot fem nya tändstift. Dom gamla stiften såg inte dåliga ut men ett hade lite gult sot på utsidan, som att det kanske hade blivit överslag där.

Innan jag testade de nya stiften så lånade jag en spjällägesgivare från en v70 2.5 SE (lite av en chansning, vet inte om styrsystem och sådant är samma, maskinen är ju likadan iallafall) och provade på min. Utan någon skillnad. Dock fick jag felkod "2-4-3 Spjällägesgivarsignal utanför sitt spänningsområde" Oklart om den nya givaren var upphov till den. Satte tillbaka min gamla och bytte stiften. Nu har bilen gått bra i ca 60 mil så jag tror det var felet. Tomgången är fortfarande lite för hög iofs men det värsta problemet är borta, tack för svaren iallafall :)

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]

Jag återkopplar. Spaken går på 5[…]

OBD P0121

Gjorde slag i saken och beställde detta kit: […]

Jag återkopplar. Vi packade fullt under insy[…]