Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skalle89
har läst fel koderna, men får inte fram något fel som har med mitt problem att göra? men en konstig sak är att i tre av (felsökningshålen) så får jag inte fram någon lampa als, även fast det sitter stift i hålen, om ni förstår mig?? kan det ha något att göra med att jag inte får någon gnista??
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Ett ganska vanligt fel är att bottenplattan (där själva kontaktblecken finns) på tändningslåset lägger av, även systemreläet har ju en tendens att krångla på äldre bilar, kan dock inte säga exakt vilka funktioner som påverkas av dessa fel.
av skalle89
tackar för tippset, det hade jag aldrig tänkt på! köpte en ny (begagnad) styrbox, men det hjälpte inte, så nu ska jag kolla upp ditt tipps kebabpizza!!!!
av skalle89
[quote="kebabpizza"]Ett ganska vanligt fel är att bottenplattan (där själva kontaktblecken finns) på tändningslåset lägger av, även systemreläet har ju en tendens att krångla på äldre bilar, kan dock inte säga exakt vilka funktioner som påverkas av dessa fel.[/quo
kan man vrida runt motorn även om bottenplattan är slut? för jag kan gnugg bilen men den har som sagt ingen gnista
av T-rex
skalle89 skrev:
kebabpizza skrev:Ett ganska vanligt fel är att bottenplattan (där själva kontaktblecken finns) på tändningslåset lägger av, även systemreläet har ju en tendens att krångla på äldre bilar, kan dock inte säga exakt vilka funktioner som påverkas av dessa fel.[/quo
kan man vrida runt motorn även om bottenplattan är slut? för jag kan gnugg bilen men den har som sagt ingen gnista
Ja det brukar man kunna göra. Fel som kan uppstå om det glappar i bottenplattan är lite konstiga fel som att abs/trax lampan börjar lysa helt oväntat mm mm. Tror inte bottenkontakten kan göra så att det INTE kommer gnista.
av skalle89
bytte bottenplattan, men fortfarande ingen gnista!! nu funderar jag på om den kan ha kuggat över på kamremmen? kan de göra så att den inte får gnista?? samt att jag har ett volvo orginal larm som är urkopplat (var så när jag köpte den) om det kan vara någon kabel till den som jordar eller nått?? behöver alla tipps jag kan få?? står helt still i mitt huvud nu, blir bara frustrerad? är det ingen annan som haft något liknande problem. att den bara stannar utan förvarning och inte går att starta igen??
av *pettson*
Checkat på ditt batteri? sitter en liten pluskabel där som det inte är helt ovanligt att den lossnar. Då stannar bilen direkt och du blir utan gnista.
av skalle89
följande fel när jag felsökte: bränslenivågivare öppen kretts
motortempgivarens period för kort
a7 en felkod so jag inte hittar svar på 2-3-1?
motortemp ingen frekvenssingnal
spjällmotor för recirkulation aktiv för länge
kupefläkt överström eller blockering
kupetempsensorns aspireringsfläkt på förarsidan blockerad
kupetempsensorns aspireringsfläkt på passagerarsidan blockerad.

hoppas någon vet om det kan bero på något av dom felen? tack på förhand!

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]