Moderator: Moderatorer
Hilmer skrev:Nu vågar man ju inte montera de slangar jag precis fått hem från skruvat.se :???:Kan ju vara ide att ringa dom och fråga iallafall vad för regler som gäller? Ta gärna upp den här händelsen? Är inte svaret det du söker så skicka tillbaka dom på ångerrätten. Det är inte så att jag vill smutskasta nån alls, men har man papper på hur lång tid nånting suttit, det är inom normal tid, och det suttit i sin normala miljö felfritt monterat och blir som det är på bilden, ja då är produkten inte på nåt sätt lämpad för att sitta där. Eller så är produkten av undermålig kvalitet.
NiclasY skrev:En ny person på kundtjänsten tog kontakt och erbjöd mig pengarnaDet löste sej väl galant då?
åter om jag skickade tillbaka slangen med bifogad retursedel. Gott så.
Men några saker gnager fortfarande i skallen; kommer slangen på andra sidan
också att gå sönder snart? och hur kul är det egentligen att stå och slabba
med bromsslangar mitt i vintern?
Säkerhetsmässigt är jag inte alls orolig; har man bara hygglig koll på sin bil
så upptäcker man lätt sånt.
Skruvat själva hävdar att de inte har några generella fel på slangarna i fråga,
utan hänvisar till att jag fått ett dåligt exemplar.
/N
irie skrev:Är egentligen inte speciellt förvånad, man får vad man betalar för. Finns en anledning till att man kan "fynda" reservdelar och det är pga avkall på kvalitet (det är ju det man betalar för med ett högre pris).Det är mest sorgligt att läsa dom här raderna tycker jag. Dom tyder på en enorm okunnighet.
Har själv inga problem med att handla piratdelar men vissa delar skulle jag aldrig köpa annat än original (bromsslang, bromsbelägg, bromsskiva, styrservo etc.).
Med andra ord, är det delar som har med min och andras säkerhet att göra så tummar jag aldrig på kvaliteten.
Men men, det är kanske bara jag som värnar om säkerheten.
/irie
*pettson* skrev:Det är mest sorgligt att läsa dom här raderna tycker jag. Dom tyder på en enorm okunnighet.Okunnighet får stå för dig, jobbar själv med produktkvalitet och vet vad som krävs för att konstruera just bromsslangar.
Att ens få iden att koppla kundpris till kvalitetsnivå är ett riktigt lågvattenmärke.. :shock:
Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar j[…]