Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanT5
Kan bero på att det är därför.
Har du multimeter att mäta med så mät över tryckvakten att du har 0 ohm då vet du att du har gas i systemet.
Mäta över båda stiften på tryckvakten.
Sen att du har 12 volt i ena kabeln till tryckvakten.
1 mm ska gå att shimsa bort om det är så att du har nog med brickor men du får ta isär för att se det då.
Men kolla så du har spänning vid tryckvakten.
av bjarnmark
har kollat o jag har spänning, samt tryckt på påfyllningsventilen o där e ett bra tryck så antar att där är kylmedia...det ända jag kan tänka mig är att det är för stort glapp, eller att ett relä e kass?
av bjarnmark
har i o f inte provat att ohm mäta, får prova att göra det i morgon.Låt säga att jag nu har 0 ohm över tryckvakten, då måste glappet va för mycket...eller kan den orka dra runt om jag nu fyller på kylmedia..(om där nu skulle va för lite).jag provade att kortsluta tryckvakten idag igen, men magnetkontakten drog ej, provade tom att trycka på den lite för att se om den drog men icke:S
Användarvisningsbild
av taxi
Jag skulle börja med magnetkopplingen, "ca 1 mm" är för mycket i vilket fall.
Om man efter det vill fylla på gas om det saknas utan provtryckning är upp till dig, en seriös firma gör det riktigt för 1000 till 1500 kr (inklusive påfyllning efteråt)
Användarvisningsbild
av taxi
Kylfirma eller märkesverkstäder brukar väl vara certifierade? Kolla eniro.se
Vissa verkstäder verkar dock lite ovilliga att erkänna schimsning som ett gångbart alternativ, på min bil skulle kompressorn prompt bytas när det i själva verket räckte med att ta bort en liten bricka..
Användarvisningsbild
av StefanT5
Samma med min, volvo ville byta koppling på pumpen eller ny pump.
De sa att om bilen var en 97 så var det mest troligt att pumpen var 13 år gammal och då borde ja byta den för då håller de inte länge till
av Lillmossa
StefanT5, har du schimsat själv?
Ser att du bor på Hammarö och det gör ju jag med. Skulle behöva hjälp med samma sak, och gärna tips om vem du lämnade in bilen till annars? :)

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]