- tis 20 jul 2010, 08:37
#428880
Elak är inte tanken trots att du naturligtvis tog det så då det handlar om dina kunskaper eller din vilja.
Att många hemskruvare inte gillar att ta eget ansvar är inte ovanligt. Jag har ju sett diverse inlägg där man tycker att ha egen relevant kunskap om ämnet, oavsett vilket, är överkurs eftersom det alltid finns nån annan som kan peka och ta större delen av ansvaret för ens handlingar.
Det handlar om att DU ska byta din kamrem och därför har ansvar över att införskaffa rätt pinaler och för att göra det på rätt sätt, detta oavsett hur obekvämt det än känns, och oavsett om du är bra eller inte på att skaffa info eller skruva.
OM du besitter rätt kunskap att utföra jobbet så har du också så mycket kunnande om detta innan jobbet att du fixar rätt saker på det sätt som krävs, då det som du märkt finns ett antal olika möjligheter. Det är kunskapen som är skillnaden, kunskapen är inte att kunna hämta och betala. En del av kunskapen är att välja rätt i flervalsfrågorna.
Flervalen om möjligheter slutar ju inte där heller vid ett byte.
Att sätta sej in i hela jobbet innebär både anskaffning och korrekt montering enligt anvisning och enligt garantireglerna. Att följa garantireglerna är ju kan tänkas överkurs, men om nåt händer efter bytet så är det alltid trevligare att ha följt dom, om det ska finnas ens en pyttechans att reklamera.
Ska du ha ny bricka eller inte? vad krävs? Enligt reglerna?
Ska du ha vit bricka eller blå? Vad säger din motortyp?
Ska du ha pump eller inte? Vilket skick är den gamla i? Vad säger garantireglerna för remmen?
Ska du ha löprulle och brytrulle eller inte? Vad säger garantireglerna för remmen?
Vilka markeringar gäller? kamaxlar eller drev? Vart monterar man tolk?
vad gäller på veven för markering? Om markeringen är tveksam, vart monterar man tolk?
Alla dessa frågor är sånt du SKA HA koll på. Sen att 9 av tio väljer att strunta fullständigt i att ta reda på denna information ja det är trist. Men så händer det då och då att man kan läsa på blocket vad det trista resultatet blivit.
Naturligtvis så efter att ha läst det här inlägget kommer nu en del att känna sej så nedslagna av dom orimliga krav jag presenterat. Så nedslagna att det nu skulle kännas trist att byta en rem. Men ta reda på infon, sätt er grundligt in i jobbet och gör det sen. Njut av att ni nu VET vad ni gjort, och att ni gjort det så säkert som det ens går att göra jobbet.
Att många hemskruvare inte gillar att ta eget ansvar är inte ovanligt. Jag har ju sett diverse inlägg där man tycker att ha egen relevant kunskap om ämnet, oavsett vilket, är överkurs eftersom det alltid finns nån annan som kan peka och ta större delen av ansvaret för ens handlingar.
Det handlar om att DU ska byta din kamrem och därför har ansvar över att införskaffa rätt pinaler och för att göra det på rätt sätt, detta oavsett hur obekvämt det än känns, och oavsett om du är bra eller inte på att skaffa info eller skruva.
OM du besitter rätt kunskap att utföra jobbet så har du också så mycket kunnande om detta innan jobbet att du fixar rätt saker på det sätt som krävs, då det som du märkt finns ett antal olika möjligheter. Det är kunskapen som är skillnaden, kunskapen är inte att kunna hämta och betala. En del av kunskapen är att välja rätt i flervalsfrågorna.
Flervalen om möjligheter slutar ju inte där heller vid ett byte.
Att sätta sej in i hela jobbet innebär både anskaffning och korrekt montering enligt anvisning och enligt garantireglerna. Att följa garantireglerna är ju kan tänkas överkurs, men om nåt händer efter bytet så är det alltid trevligare att ha följt dom, om det ska finnas ens en pyttechans att reklamera.
Ska du ha ny bricka eller inte? vad krävs? Enligt reglerna?
Ska du ha vit bricka eller blå? Vad säger din motortyp?
Ska du ha pump eller inte? Vilket skick är den gamla i? Vad säger garantireglerna för remmen?
Ska du ha löprulle och brytrulle eller inte? Vad säger garantireglerna för remmen?
Vilka markeringar gäller? kamaxlar eller drev? Vart monterar man tolk?
vad gäller på veven för markering? Om markeringen är tveksam, vart monterar man tolk?
Alla dessa frågor är sånt du SKA HA koll på. Sen att 9 av tio väljer att strunta fullständigt i att ta reda på denna information ja det är trist. Men så händer det då och då att man kan läsa på blocket vad det trista resultatet blivit.
Naturligtvis så efter att ha läst det här inlägget kommer nu en del att känna sej så nedslagna av dom orimliga krav jag presenterat. Så nedslagna att det nu skulle kännas trist att byta en rem. Men ta reda på infon, sätt er grundligt in i jobbet och gör det sen. Njut av att ni nu VET vad ni gjort, och att ni gjort det så säkert som det ens går att göra jobbet.