Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VARNING!
Använd M5 bult av god kvalité, jag drog av två av mina tre så det blev lite extra problem.
Fick bända loss min platta så den är lite skev nu tyvärr, hoppas inte det orsakar problem i framtiden för nu verkar det fungera :)
Jag skulle inte ge mig på detta jobb utan en fast "spärr"-nyckel.
Det gick bra att ta allt underifrån, bara att ta bort plasten som går ignenom hela fronten.
Ha det, Jonatan
Ja en fast spärr nyckel är guld.
Sen ska man inte använda för hårda M5 skruvar för de går av för fort.
Dra lite på skruvarna åt gången och se att allt släpper så man inte drar för mycket på en skruv då kan den gå av.
Själv tog ja lös min ac och tog allt uppifrån.
Kände att det gick fortare att göra så hade dock en batteri driven mutterdragare till hjälp så då gick det fort.
murre83 skrev:Jag har samma problem med min S70 nu, AC funkar perfekt i 5min ungefär sen kommer lukten o varmluften...
Om ja stänger av ACn i nån minut så funkar den typ 5 min sen igen...
får att den överhubudtaget ska funka måste ja vrida båda "rattarna" till d kallaste, vider ja sen tillbaka o ställer in den på kanske 20 gradera så blåser d varmluft direkt...

Galet irriterande men verkar som massa bilar fått problem med sina ACn denna sommaren...
Volvo i Borås har blivit nerringda med frågor rörande detta...
Du beskriver exakt samma fenomen som jag har på min V70 98. Just det där att man känner AC lukten o sen kommer ingen kalluft mer efter 5-10min.
Har sökt runt men hittar inga bra svar.

Har du fått mer kött på benen?
Jag fick loss kopplingen nyss och plockade bort 1 av 2 brickor.
Men nu när skiten ska tillbaka så är det en glipa på säkert 5mm. Jag får inte in den längre än så. Hur fan gör man? Är det bara att ta i för kung och fosterland eller?
s60t501 skrev:du har inte fått in "plattan" rätt i splinsen,lossa igen o lirka dit den igen.eller så har den ena brickan ramlat snett o lagt sig i vägen,det hände mig när jag chimsa påS70
Jag har testat lossa och sätta dit ett 20-tal gånger nu tror jag. ;)
Det känns som att den går i rätt...
Brickan sitter bra. Fuktade den och den håller sig på plats.
Blir galen. Det är ju trångt också. ;)
NiklasO skrev:
s60t501 skrev:du har inte fått in "plattan" rätt i splinsen,lossa igen o lirka dit den igen.eller så har den ena brickan ramlat snett o lagt sig i vägen,det hände mig när jag chimsa påS70
Blev likadant för mig när jag shimsade om min bil (S70:in) för ca. tre veckor sedan.
Sprayade på lite "smörja" i hålet, då gled skivan lätt på plats!
Som du säger; trångt är bara förnamnet.. :wink:
Hjulvridarn skrev:
NiklasO skrev:
Blev likadant för mig när jag shimsade om min bil (S70:in) för ca. tre veckor sedan.
Sprayade på lite "smörja" i hålet, då gled skivan lätt på plats!
Som du säger; trångt är bara förnamnet.. :wink:
Glider den typ ... helt in... eller vad man ska säga? ;)
Alltså, jag känner ju när den går i splinsen eller vad det heter. Då blir det ju ett annat motstånd när man vrider och jag kan trycka in den en bra bit till men sen tar det stopp och det är ett mycket större mellanrum än innan...

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Stefans 968

Passade även på att montera dämpar[…]

Bagagelucka stänger hårt

Det ni beskriver stämmer bättre öve[…]

V50 2010, 1,6 edrive. Motorlampan har tänds o[…]