Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
gör en felsökning åtgärda problemet/problemen. skippa chippet. din bil ska dra under litern landsväg om den går normalt. den ska vara ganska pigg. en kick ska kännas runt 4000rpm. i stan kommer den aldrig vara snål. inte i blandad körning heller. chip eller no chip.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
okej just nu är jag mest interisserad av att få den att gå som en glt igen, det känns inte som en sådan.

Men man kanske inte ska begära så mycke av den det kan ju vara så att motorn är slut och sjunger på sisteversen, bilen har ju trotts allt rullat 34500
Användarvisningsbild
av nolimits
En av mina tre Volvo bilar som är just en 850 GLT av de tidigare versionerna har rullat 31 000 mil Rookkeer och är enligt min uppfattning långt ifrån slö.Planar fortfarande ut vid runt 200 km/h och det är ju inte illa för en så gammal vagn.Sedan så är det ju klart att service under denna resas gång säkert spelar en stor roll om det beror på rent slitage.Finns ju nyare bilar som rullat lite men är väldigt dåligt skötta och t ex taxi bilar med 60 000 mil på mätaren som glatt skuttar igång varje dag.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Jappden är kodfri nu inga koder, ska ta ut den på en test tur senare så får vi se hur det ser ut efter det

//Rookkeer
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Jag ahr kollat och kommit fram till att det sitter sådana här spridare i min bil är det en nackdel?

Bild
av *pettson*
Nackdel? Är det rätt eller fel spridare?
Det är inte riktigt så enkelt som att man bara tar spridare på hyllan och sultar dit och vips är det som en ny bil, ingen bil går bättre eller fortare av bara bränsle. Det är lite mera avancerat än så. Därav frågan, är det rätt eller fel spridare du har?
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Spridarna kommer från en 2.0L turo, det var därför glömde skriva det, jag ska göra kompritionstest på bilen i morgon
Vad ska värdena ligga på?
av *pettson*
Du bör inte byta spridare alls. Om du nu inte tänkt att mappa om bilens insprutning och ev fila lite i toppen samt bygga om avgas med mera? Annars är det döfött.

Men visst finns det ett värde att gå på i tabell.
En B5254 har från början 1,3-1,5 MPa
förutsatt att du har full gas och 250-300rpm på motorn när du drar på starten.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Dessa spridare har suttit på sedan jag köpte bilen, är det inte rätt så kommer jag att leta etfre nya som är rätt mne jag vill veta att det är rätt eller fel

Alright, vi tar den andra kontakten. Låskist[…]

Problemet är förstås om det komm[…]

Plocka ner subframe

Hej, har en trasig styrväxel och tänkte […]

köpråd extraljus ledramp

Ny här beställde hem nyss Asplight TB160[…]