Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

*pettson* skrev:Mycket trevlig pinal...
biltema 19-1271 kostar 699,00 kr och den är av utmärkt kvalitet.
Lyfter denna tråden.
Funderar på att byta bromsvätska, och om inte så ska jag iaf lufta efter bromsoksbyte/renovering. Letade på Biltema efter den gamla vanliga luftningsslangen man sätter på ett däck o.s.v. Den fanns inte istället såg jag den som *pettson* rekommenderar ovan, samt en likadan(?) men med manuellt pumphandtag (och lite billigare).
De ser ju jättebra ut men jag förstår helt enkelt inte funktionen, hur använder man den? Har googlat o haft mig men inte hittat någon beskrivning, och på Biltema visste dom nada.
Så hur använder man den?

En annan fråga, om man nu byter bromsvätskan i behållaren och sedan "luftar" tills det kommer ren bromsvätska vid varje hjul så finns det väl alltid lite gammal vätska kvar i bromsoket? Och whatever happens in the caliper stays in the caliper som vi säger i Skåne, det blandas väl inte "bakåt" (eller hur man skall förklara) så då är det ju lite gammal fuktig vätska ändå kvar vid kolven där den gör mest skada, eller tänker jag helt fel?

En dum fråga, men du har väl dieselv&au[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Den här informationen hade jag i min app. Sc[…]

Men jag har kört 40 km nu.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysning[…]