Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PDK skrev:Det hela började med att ettan och backen inte gick i, men idag när jag rotade runt o kollade allt möjligt så såg jag på självaste dämpelement till växelvajrarna. DEN VAR LÖS! Ska sitta fast med två bultar och det fanns bara en på plats så hela grejen satt löst! Nu sitter den som berget och växlarna går i.Jag undrar fortfarande varför det fungerat till och från? Men jag får tacka för tips o funderingar!

:-)-)

Gött att det löste sig utan dyrt verkstadsbesök =)

Du har ingen bra bild på vilken del du menar för jag har halvsvårt att få i speciellt 1an ibland så det vore kul att kunna utesluta samma problem.
Kul att det löste sig tillslut! Det är ju aldrig roligt att köpa massa dyra reservdelar :evil:

Men som föregående sa, du har inga bilder på vad det var som va löst. För jag får knappt i mina växlar längre..
Har funderat ett tag på om det kan vara kopplingen, eftersom jag vet att den är lite smått dålig.
Men nu när jag läste vad som var felet på din bil, så blir jag lite fundersam :)
Prova att ladda upp bilden via forumbilder.se och lägg in länken här :)
av PDK
Bild

Dom översta pilarna visar dessa dämpelement, det var den ena som var helt lös och den andra halvt om halvt.
Lite loctite och åtdragning så satt dom där sen!

Bilden är tagen ovan växellådan, under luftfilterburken.

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I […]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]