Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
*pettson* skrev: -10 grader (normalstart ca 10sek på startmotorn)
?:-/ Kanske för en gammal 240? snarare 3 sekunder :idea:
Användarvisningsbild
av CarMan
en v70 II startar nog efter 1,5 sekunder (max 2) Har man en Diesel så glöd tänder den automatiskt & fördröjer inkopplingan av startmotorn, det kan alltså ta 2-3 sek innan startmotorn kopplas in efter det att du tryckt & släpt startknappen.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Efter 10 sekunder har man ju redan hunnit tänka "men va f..." och ryckt i huvlåset?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Sparkz: :lol: Håller med
av *pettson*
Knappast jag som räknat ut snitt tiden.. den finns i info jag har.. Men läser jag här så inser jag att många fått sina bilar startade innan styrdonet fått nödvändig information.
Många i detta forum har tändning på första cylindern trots att styrdonet kräver ett vevaxelvarv o samtidigt två kamaxelvarv för att ens veta när gnistan ska dras. Plus då att betingelserna ska starta bilen på köpet.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Räknade nu när jag var ute, den snurrar 2 varv? och går igång på 3dje varvet
av *pettson*
~Kalle~ skrev:Räknade nu när jag var ute, den snurrar 2 varv? och går igång på 3dje varvet
Klocka gärna nästa gång från start på nyckeln tills du släppt nyckeln. Vad får du för tid?
I övrigt,varv 3 är ok med mej..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Oavsett om motorn är kall eller varm så är det 3dje varvet. Ska kolla tiden om jag kommer ihåg :)
Användarvisningsbild
av Nexus
klocka min bil nyss. -13 ute. Bilen stått i 6 timmar så den är kall.
i med nykeln,starta uret sen vred om nyckeln och under 2 sec så är bilen igång och nyckeln släppt. :D
av *pettson*
Grammse skrev:klocka min bil nyss. -13 ute. Bilen stått i 6 timmar så den är kall.
i med nykeln,starta uret sen vred om nyckeln och under 2 sec så är bilen igång och nyckeln släppt. :D
Du hann klocka nyckelvred, höra att motorn startat och släppt nyckeln på under 2sekunder. Har jag uppfattat rätt?
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]