Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wexe
a precis så långt har jag tänkt själv :) jag har fixat lås till baklucka handsfack och dörrar och allt sånt men bara det att jag inte lyckats fått upp bilen med mejsel värkar vara rätt hårt gentemot ännu äldre bilar därför jag i stort sett undrade om någon har något effektivt knep för att just få upp 850in då jag bara lyckats öppna upp gamla fordar åt kompisar som låst igen sig med nyckeln i tändningen då har jag bara haft en vanlig skruvmejsel till hjälp och forserat låset ganska lätt men självklart lyckas jag inte när jag ska in i min egen bil slår aldrig fel..

Mvh nicklas
av *pettson*
En grövre ståltråd löser ditt problem på samma sätt som man drar upp gamla låsknappar. Dock måste man vara mera fantasirik bara. Jag lägger inte ut EXAKT hur det ska gå till. Ett tips är att du funderar på om du kan gå ut igenom en låst dörr genom att använda dörröppnaren på insidan.
av wexe
Tackar alla för diverse tips då jag just löste det med lite teknik och håller då tyst jag också om exakt hur tillgreppet gick till TACKAR SOM MYCKET
av *pettson*
wexe skrev:Tackar alla för diverse tips då jag just löste det med lite teknik och håller då tyst jag också om exakt hur tillgreppet gick till TACKAR SOM MYCKET
Tolkar ironin och mailet hem till mej som att du till sist ändå inte förstod hur det skulle gjorts mycket enkelt. Men du har tydligen löst problemet.
Trots din glädje så sprider vi inte saker som gör våra bilar lättstulna här i forumet.

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]