Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

racso013 skrev:Har kollat det relät men hittar inget sprucket, har tyvvär ingen polare med 850. men finns det något annat som kan vara galet?
Jeg hadde selv dette problem og skiftet rele,kunne ikke se at det var sprekk i rele ,det er jo så vanvittig tynne tråder, ?:-/ men det var her feilen lå!!Har ikke stoppet opp siden dette er gjort!! :-)-)
Har provat att byta det också, även bytt jordningar från batteri , ingen skillnad, den dör efter ett tag ändå. någon som har något nytt förslag på vad det kan vara, det känns som att det är el-fel någonstanns, får alltså inga koder över huvud taget i (kodavläsaren, blinkdioden) när bilen inte funkar, och när den väl går så får jag fel kod 1-1-1 i A2 & A6 ( som sagt inget blink i någon av dom när den inte går. Mvh Oscar
av *pettson*
En snabbtitt på batteriet.. Notera att det finns TVÅ muttrar på plus. En lossar polen och en drar faktiskt åt en systemkabel där, bägge går inte till att dra åt polskon. Inget ovanligt att systemkabeln är loss och glappar på grund av att man fipplat med fel mutter och sen inte dragit åt ordentligt.
Har själv varit för detta med min egen bil. Letade sporadiskt i en hel jävla (ursäkta språket) månad, den hade små motorryck efter gupp osv. Sen var inte nåt på ett tag. Sen stannade bilen i en korsning, jag rullade över den. Öppnade huven och rörde på saker. Bilen gick igen men stannade när man då slog igen huven helt plötsligt, en helt ny giv... En bekant kikade med nya friska ögon in.. rörde på just pluskabeln och..jodå.. den var lös. Inga mera problems sen dess och stenkoll på just den sen dess. Även jag som alltså jobbar mycket med el kan missa en sån *otänkbar* kandidat.

Tjena! Jag upptäckte denna knackning idag n&a[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]