- fre 04 mar 2011, 21:21
Fast om det är rådgivning man vill ha så är ju biltema helt fel ställe att vända sej till från början, det ska man ju inte var arg för i den bemärkelsen, det är ju inte ide´n med biltema, det är ju lite som att gå till cheapy och bli irriterad för att man inte får samma behandling som på lokala bygghandeln för proffsen. Personalen är inte utbildad på bilar mestadels och försäljningen sker ju heller inte över disk av den anledningen. Där är det ju kunden som ska veta vad han ska ha så att säga och kunden plockar det själv i egen korg. (Förutsätter att listorna är korrekta naturligtvis, dom har haft en del att önska *suckar*). Även på skruvat förutsätter det att kunden vet vad han/hon ska ha. Övriga ställen har försäljning över disk där någon plockar fram saker, förhoppningsvis rätt saker. Men även där sker fel ibland.
Annars gällande kundservice så vet jag inte, men jag är ofta i linköping och där är alltid trevligt folk och man behöver sällan vänta i nån längre kö? Kundservice är det första man möter när man går in i butiken. (Nej.. jag är inte biltemasponsrad :roll: ).
Men gäller det reklamation så, tja jag har aldrig nånsin haft problem med det. Alltså .. prylen+ kvitto upp på disken, förklara vad som var fel. (fick en bromsskiva som var feldimensionerad, centrum var 2mm för tjockt vilket gav en konstig offset på själva skivan). Man hämtade en annan, mätte gamla och nya så den nya var korrekt och gav mej den utan problems. Inga konstigheter, dom få saker jag råkat på som jag varit missnöjd med har jag också sagt till om. Jag har även sagt till om listor och felrekommendationer i listorna. Jag har även hört av mej till skruvat om vad man döper sakerna till, det som är på bild och det som är till namn är ofta inte samma saker, kanske för att den som lägger in bilder inte vet vad dom olika sakerna är. Stämmer bild och text så underlättar det väldigt för den osäkra.