Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DrEvilBoy
pettson blev nog inte irriterad utan han säger precis som det är och tydliggör att det inte finns några undantag :)
av Uthil
Men det förstår jag med.. Haha :D Men måste ledningen på Volvo göra det eller räcker det med att en på Volvo som jobbar Godkänner det
av Lövet
Volvo gör inga godkännanden alls.
av Lövet
Därför de inte har möjlighet/lust/ork att kontrollera hur väl bilarna är byggda. Tänk dig katastrofen om en "volvo godkänd" trimmad bil tappar kontrollen och kör över 14 dagisbarn. Vem kommer att få skulden? Jo Volvo. De har ingen som helst lust att riskera något sådant och de har ingenting att vinna heller på det. De tjänar pengar på att sälja nya bilar - inte att trimma gamla.
av Uthil
Nog om det nu! Min fråga från början var, vilken motor till 850 är var den bästa T5.an.. Så man kanske kan köpa en sådan och börja bygga på..
av Lövet
Du skiter alltså i om den blir laglig eller inte?

Inte helt smart att ställa en massa frågor på ett offentligt forum då. Den dag du smäller är det bara för försäkringsbolagen att googla - vilket de gör. Ersättning = 0kr är det som väntar.
av Uthil
Jag tänker inte stoppa i en motor i en bil som inte får ha det.. Och skulle jag göra det så skulle jag ha den som uppvisningbil, Att jag ville veta vilket t5 motor som är bäst var för att jag är sugen på att köpa en 850 t5 bil, och eftersom det kanske finns olika motoralternativ till denna så ville jag veta vilket motor som är bäst så man vet vad man ska söka efter när man leter efter bilen..

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]