- fre 13 mar 2009, 16:33
Men jag lyckas inte vrida runt motorn för han och kan därför inte kolla om axlarna ligger i fas eller ej.
Någon som har ett bra tips på hur man gör detta utan att lossa höger framhjul så att man kommer åt vevaxeln?
Finns det något sätt att se ifall detta är fallet innan man börjar köra startmotorn så länge? Känns som att en sådan grej sliter väldigt på startmotorn eller?
Om du har..Eftersom jag har alla de tre så börjar det luta åt att kamremmen kuggat över.
*kompression
*bränsle
*gnista
Och allt sker i tid så startar bilen. Vilket den nu inte gör.
Du får helt krasst gå ned på lägre basic och välja..
Vilken av dom tre sakerna saknar du?
ELLER.. är motorn utanför timing och därmed inte gör saker i rätt tid?..
Du har bara dom två scenariona att välja på.
Men jag lyckas inte vrida runt motorn för han och kan därför inte kolla om axlarna ligger i fas eller ej.
Någon som har ett bra tips på hur man gör detta utan att lossa höger framhjul så att man kommer åt vevaxeln?
greenbay skrev:Kan det inte vara tryckarna som "pumpat upp sig" dvs du får dålig kompression pga att tryckarna, under startförsöket fått högt oljetryck, eftersom motorn var kall, vilket i sin tur gör att ventilerna står lite öppna?
Isåfall behöver du cranka en bra stund, kanske 30 sekunder med att låta startmotorn svalna emellan. Om detta är felet, kommer tryckarna att tappa lite av oljetrycket inuti, och ventilerna stänger igen.
Greenbay
Finns det något sätt att se ifall detta är fallet innan man börjar köra startmotorn så länge? Känns som att en sådan grej sliter väldigt på startmotorn eller?