Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PutsarHasse
sjoling skrev: Jag hört att man kan ta bort lamdasonden och putsa av den lite från allt sot. Vet dock ingen som har bekräftat en förbättring när detta utfördes. vad tror ni?
Kan nog inte ha någon större betydelse pga av att sonden blir ruggit varm dvs den borde bli renbränd varje gång bilen blir riktigt genomvarm. Det är i alla fall min teori. :wink:
av PutsarHasse
Om jag får slänga in ett litet tips där så brukar jag ta 1 L lacknafta och 1 L tvåtaktsolja till en full tank, det knepet har jag kört med i många år, betydligt billigare än spridarrengöring. :)
av Volvo_740_GLT
Min Volvo 850 2,5 SE -95 ligger på 0,8 blandad körning nu vintertid och sommartid ligger den på 0,7
av Wilding
855 SE 95:a Drar 0,8 landsväg 1,2 i stan och ungefär 1 liter blandad körning
Användarvisningsbild
av jockas
Ca 1.2-1.4 till vardags, startar med motorvärmare, kör 2.5mil till jobbet, varmkör 10min och åker hem 2.5mil. Annars på långkörningar så har jag som minst kommit ner till 0.9.

Kör med ganska tung högerfot och har dessutom automatlåda så :)
Användarvisningsbild
av goransson89
jockas skrev:Ca 1.2-1.4 till vardags, startar med motorvärmare, kör 2.5mil till jobbet, varmkör 10min och åker hem 2.5mil. Annars på långkörningar så har jag som minst kommit ner till 0.9.

Kör med ganska tung högerfot och har dessutom automatlåda så :)
du kör inte med så farligt tung högerfot;) Min drar alltid över en liter milen hur långt jag än kör, =) Men jag gasar väl för mycket =/
Användarvisningsbild
av Henke850
ca 0.9 blandat :(

och då körde jag mega-eco-driving och hoppade växlar och bullrade fram på femman. Den här bilens svaga punkt är ju förbrukningen alltså.

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]