Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
märkligt sätt att lyfta på toppen för att se vad som bråkar.. Vi andra brukar använda fiberoptik och helt sonika köra ned i tändstiftshålet för att på så sätt vinkla runt och se om det som felar syns. På så sätt behöver man varken lägga tid på att riva en topp, utan kan istället säga till en kund att en ventil gått osv. OM det nu syns dvs. (vilket det gör i 98% eller nåt av fallen).
av Carro83
hehe när har du tid för min bil? :wink:

jag vet inte vad man brukar göra, får försöka gå på de dom säger :???: men man kan ju säga såhär, de känns inte positivt iaf.
av *pettson*
Carro83 skrev:hehe när har du tid för min bil? :wink:

jag vet inte vad man brukar göra, får försöka gå på de dom säger :???: men man kan ju säga såhär, de känns inte positivt iaf.
Jadu tyvärr så lär det ta ett tag för min del. Men nog finns det väl flera som vet vad fiberoptik är och kan använda det? Men det känns som att man har *Standardsvar* idag. Man drar till med det värsta för att se om kunden är intresserad.
av Carro83
ja visst de är säkert fler som använder sig av de men hmm inge jag har hört talas om, har tidigare blivit lurad av bilverkstad men om jag nu skulle låta någon i min omgivning titta på bilen så lär den inte vara i ordning dom närmaste 5 åren :S
fan får nästan kosta va de vill, vill ha hem min bil igen, saknar den.. men jobbigt att veta så lite av va dom gör...
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]