Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
och de bytte ej vattenpump????? tänk på hur länge det är till nästa byte och jag hade ej vågat chansa pumpen håller tills dess. Byte rem ,pump, medlöpare och spännare vore det ju nästan lag på att göra när det är så långa intervalls byten på remmen. men det är bara vad jag anser :wink:
Användarvisningsbild
av Severin
grammse skrev:och de bytte ej vattenpump????? tänk på hur länge det är till nästa byte och jag hade ej vågat chansa pumpen håller tills dess. Byte rem ,pump, medlöpare och spännare vore det ju nästan lag på att göra när det är så långa intervalls byten på remmen. men det är bara vad jag anser :wink:
Bilen har bara rullat 9800mil så jag bytte bara för att vara på den säkra sidan, den är trots allt 8år gammal
Användarvisningsbild
av Nexus
sewe skrev:
grammse skrev:och de bytte ej vattenpump????? tänk på hur länge det är till nästa byte och jag hade ej vågat chansa pumpen håller tills dess. Byte rem ,pump, medlöpare och spännare vore det ju nästan lag på att göra när det är så långa intervalls byten på remmen. men det är bara vad jag anser :wink:
Bilen har bara rullat 9800mil så jag bytte bara för att vara på den säkra sidan, den är trots allt 8år gammal
okej det var ju ett klokt beslut :-)-)
Användarvisningsbild
av Lagunmannen
Inget av de sju senaste inläggen hjälper mig med min fråga. Har hört mig för om priser o det kan väl tyckas att det inte är så blodigt, men nu tycker jag även om att fixa med saker själv + att jag inte litar till 100% på alla mekaniker, vad bryr dem om sig att göra rent o fixa andra saker samtidigt när man ändå har skruvat isär. De är bara intresserade av att få jobbet gjort så fort det bara går, hur det sen blir att se ut skiter de i för det är inte deras bil, bara det fungerar. Ska köpa på mig ett par böcker, kan vara bra att ha vid senare tillfälle. Har en Haynes bok om 240 o den är klockren.
Användarvisningsbild
av Nexus
Lagunmannen skrev:Inget av de sju senaste inläggen hjälper mig med min fråga. Har hört mig för om priser o det kan väl tyckas att det inte är så blodigt, men nu tycker jag även om att fixa med saker själv + att jag inte litar till 100% på alla mekaniker, vad bryr dem om sig att göra rent o fixa andra saker samtidigt när man ändå har skruvat isär. De är bara intresserade av att få jobbet gjort så fort det bara går, hur det sen blir att se ut skiter de i för det är inte deras bil, bara det fungerar. Ska köpa på mig ett par böcker, kan vara bra att ha vid senare tillfälle. Har en Haynes bok om 240 o den är klockren.
Japp och så lär man sig något på vägen oxå. Det är inte särskilt avanserat jobb byta remmen om man har lite grundkunskaper.Pengara man sparar in på" göra det själv" kan man ju köpa något kul för 8)
Lycka till :-)-)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Själv är bäste dräng.... :lol:
Håller helt klart med lagunmannen om att det kan slarvas friskt på vissa verkstäder medan andra är väldigt seriösa.
Verkstan som jag jobbar på slarvas det friskt på ibland tycker jag, men de bilar jag skruvar på försöker jag vara någotlunda seriös med. Lite svårt med en chef som är på en som en hök när det tar lite för lång tid som han inte kan ta ut av kunden. :cry: :evil:
av *pettson*
Fluffen skrev:Själv är bäste dräng.... :lol:
Håller helt klart med lagunmannen om att det kan slarvas friskt på vissa verkstäder medan andra är väldigt seriösa.
Verkstan som jag jobbar på slarvas det friskt på ibland tycker jag, men de bilar jag skruvar på försöker jag vara någotlunda seriös med. Lite svårt med en chef som är på en som en hök när det tar lite för lång tid som han inte kan ta ut av kunden. :cry: :evil:
Det är där chefen har fel.. att säljas som seriös gör att kunden hellre betalar några kronor mera. Notera alla verkstäder som fått skit här för sitt oseriösa sätt? Även om det är 500 eller 1000 billigare så vill ingen lämna till en sån verkstad..
Användarvisningsbild
av Lagunmannen
Köpte böcker till både -97-00 o till "V70N" för ett tag sedan. Mkt läsvärda, o kamremmen bytt. Kan rekommendera dem båda, även om mkt är lika mellan bilarna.
Användarvisningsbild
av gundj
Jag har bara lyckats hitta böcker som slutar -99 eller börjar -01.
Har dom glömt bort oss med -00?

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?