Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi lämnade in den till volvo igen. Dom ringde igår och sa att dom lokaliserat felet till relät för bränslepumpen..... 8)

Kostnad? Gratis..!

Men jag har fått lämna in den så många ggr nu och fått tillbaka den utan att felet försvunnit så jag tar inte ut någon seger i förskott. Återkommer med hur den fungerar senare. Ska cykla ner och hämta den nu...
Verkar fungera än så länge. DOCK är den extremt låg på tomgången nu. Den ligger på 6-700 varv, gör man gaspådrag och sen släpper så dippar den till 4-500 för att sakta klättra upp igen till typ 600-700. Det känns nästan som att den dör när man släpper gaspedalen och den dippar så....

Ska man ringa volvo och skälla på dom eller kan jag göra nått åt det själv?

Kollade felkoder på A2 och det var 1-1-1. :D
artemis skrev:Verkar fungera än så länge. DOCK är den extremt låg på tomgången nu. Den ligger på 6-700 varv, gör man gaspådrag och sen släpper så dippar den till 4-500 för att sakta klättra upp igen till typ 600-700. Det känns nästan som att den dör när man släpper gaspedalen och den dippar så....

Ska man ringa volvo och skälla på dom eller kan jag göra nått åt det själv?

Kollade felkoder på A2 och det var 1-1-1. :D

tändelar såsom tändkablar, rotor fördelare bytta närmaste 15tusen milen? =P
artemis skrev:Jepps, allt är bytt för endast två månader sen. Står längre upp i tråden.... :wink:
rengöring av spjällhus då? eller gäller det bara bilar med elektroniskt spjällhus, ni som vet?

mm orkade inte kolla så långt upp, hade redan läst det men minnet är bra kort ibland =P
Hej på er!
Startproblemen och att den tvärdör är helt borta nu. Den har rullat närmare 100 mil utan något problem med det. Skönt! :D

DOCK. Tomgången har varit låg, legat på 500 varv ca. Så nu igår tog vi tag i saken och rengjorde gasspjället till att börja med. Det var rejält skitigt!! Skillnaden är stor, nu ligger den på 850 varv istället. :-)-) Problemet nu dock är att motorelektroniklampan är tänd efter att vi skruvat ihop allt igen.....vad kan det bero på? Vi är ganska säkra på att vi inte missat att sätta tillbaka alla kontakter mm. Nån som har nån idé?

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?