Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Herre jösses, 35 liter bensin på en färd som är 1-2 mil!? Du har ingen läcka i tanken eller dylikt då? Bilen borde ju svartryka som attans om nu all soppa går till motorn.
av *pettson*
SubMarine skrev:Herre jösses, 35 liter bensin på en färd som är 1-2 mil!? Du har ingen läcka i tanken eller dylikt då? Bilen borde ju svartryka som attans om nu all soppa går till motorn.
Det finns inte ens en teoretisk chans att elda upp 35 liter på två mil.. Svaret är möjligen att nån stulit soppan..
17 liter milen...ne ne..
?:-/ Enig med pettson, dette er teknisk umulig at vogna bruker så mye "suppe" :D Til orientering bruker min 850 gle 93 mod 144 hk kun 0.6-0.7 på mila ved lankjøring.Bilen har rulla 248.000 km :-)-) Og dette er jo meget bra.
av Wiper
bilen svartryker om man varvar mer än 4000 varv, det verkar som om tempgivaren e paj och han tror att det är minus grader ute och trycker in mer soppa.
Temp mätaren på instrumentet fungerar iaf.
av Wiper
kollade fel koderna idag och fick
1-1-2 = Defekt Styrenhet.
1-2-1 = Signal från insugsröretstryckgivare felaktig eller saknas.
2-1-2 = Signal från lambdasond saknas eller felaktig.
1-2-3 = Signal från kylvätskans tempgivare felaktig eller saknas.

behöver få hjälp med detta snarast!! (bilen är för dyr att köra när den dricker ca 2liter/mil)
av *pettson*
Wiper skrev:kollade fel koderna idag och fick
1-1-2 = Defekt Styrenhet.
1-2-1 = Signal från insugsröretstryckgivare felaktig eller saknas.
2-1-2 = Signal från lambdasond saknas eller felaktig.
1-2-3 = Signal från kylvätskans tempgivare felaktig eller saknas.

behöver få hjälp med detta snarast!! (bilen är för dyr att köra när den dricker ca 2liter/mil)
Börjar det så bra som 112.. och den inte går bort så är det byte av styrdon då..
Sen kan vi börja felsökningen efter detta..
Alla koder är tagna i uttag 2?
av Wiper
japp alla koder är tagna ur uttag 2, men koden 1-1-2 har försvunit och jag la märke till att lambda lampan inte lysste då man slog på tändningen och då gav jag instrumentet en smäll och då började lampan att lyssa så nu lysser lambda lampan hela tiden. :)
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]