Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
CP2 skrev:Hittade prylen på Mekonomens hemsida, men där kallades de för stabilisatorstag......och sådana kostar 139:- på Biltema! Billigt men är det (tillräckligt) bra? fast du Pettson borde väl veta, du allsmäktige Volvoguru......
kärt barn har många namn..*klapperstag, gnällstag, knarrstag,paralellstag, stabilisatorstag.. ja det finns säkert flera.. Men ska vi vara formella så är det parallellstag som gäller som namn och ALDRIG krängningsnhämmare nedre glapp.. :-)-)
guru :mrgreen: mm smakar fint.. men nej.. man blir aldrig fullärd så nån guru blir jag aldrig.. :idea: :-)-)
av *pettson*
xc70awd skrev:biltemas har hål för insex nyckel på framsidan
hmm? volvo original har det vet jag, men biltemas hade 16mm tag för nyckel på baksidan sist jag handlade? (för en vecka sen).
När jag bytte mina så hade volvo orginal torx spår. Köpte nya på biltema som hade 16mm nyckelgrepp på baksidan. En månad senare köpte kompisen nya på samma biltema butik var jag hade köpt mina och då var det insexspår.
Användarvisningsbild
av CP2
Då återstår det att se hur det ser ut när man handlar på Biltema i Malmö........hur har ni gjort när ni bytt? Domkraft och av med framhjulen eller det kanske går lika bra låna grannens smörjgrop (plus alla hans verktyg!) och inte behöva montera av några hjul alls?
Det är nog lättare att komma åt när man tar bort hjulet. Mina satt som gjutna, torx spåret blev runt ganska omgående så vinkelslipen fick skrida till handlingen och avsluta jobbet.
Användarvisningsbild
av CP2
Vilja och våld är helt klart underskattat......:-) Sätter upp en ny vinkelslip på inköpslistan från Biltema när jag ändå är i gång......

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]