Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Rosso skrev:slangen är hel ja,jag provkörde den idag igen och den hadde hur bra tomgång då den står stilla och hadde tomgång ända tills jag skulle ut och köra,då dog den bara.. den var inte så här efter jag bytte ventillyftare,då gick den bra :???:
testade så alla lyftare gick bra och lätt upp och ner och hadde "volvolimmet" och ett tunt passligt lager på ventilkåpan och sen kollade så kamremmen var som den skulle noga.. det som är konstigt att den började betee sig såhär efter detta byte.. :roll:
Checkat så en kam inte står ett hack fel? Tänkte om du haft nåt lite för mycket slack och sen fått en kam som kuggat vid start.
av Rosso
Tänkte det också så jar extra kollade idag..men allt var rätt!

börjar nästan tänka på Inloppstemperaturgivare och motorgivaren igen?.. får ingen felkod men skadar ju inte att mäta och se.. var exakt sitter Inloppstemperaturgivaren?
av Rosso
Testade Motortemperaturgivaren idag och den var OK! men då var det inloppsgivaren.
Då man rycker ur kontakten ur den så tycker jag att motorn får högra tomgång och går bättre.. tyder detta på att givaren är trasig?

sen slangen från oljeavskiljaren så kommer "slagg" från den.. tecken på att ta upp och rensa ur oljeavskiljaren eller? denna slang som är kopplad från avskiljaren till luftrumman.

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]

Hela tiden eller bara när du gasar?

Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]