Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Det kan vara lite glapp i knutarna, 1 cm ute på däcket är normalt. lägger man till glappet i lådan blir det ännu mer. Men som du beskriver ljudet tycker jag du ska känna på hjulbultarna innan du gör nåt annat! Är anliggningsytorna på fälg/bromsskiva inte rengjorda är det stor risk att bultarna släpper. Så ta loss och skrapa rent om de är lösa.
Användarvisningsbild
av Örnen
Det ska vara ostkakerent mellan skivans anliggningsyta och fälg som jag hört nån som de kallar bildoktor säga :-)-)
av magan
OK skall skruva loss lättmetallfälgarna och kolla- de verkar sitta men jag vet inte hur det ser ut under. Ostkakerent?

Tyvärr sitter bultarna som de skall. Får nog skicka in patienten för diagnos......
av anthistatic
OK...

Blir lite nyfiken här, för jag har lite missljud ifrån höger drivknut. Vid fullt rattutslag så hörs ett rytmiskt "klonkande" som jag känner igen ifrån tillfället strax innan den vänstra knuten rasade.

Kan någon posta en snabb redogörelse för hur man byter knuten, samt gärna VILKEN knut jag ska ha då jag kör en V70 med turbo (2,5T LTT) samt övriga monterings detaljer. Har hört att det skiljer på knutar till sug- och turbo-motorer...
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]