Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av glt 92
Aha, nu fattar jag. Tack för klargörandet. Då är det bara att lägga ner planerna på omlödning och istället försöka hitta en fungerande begagnad styrenhet. Kollar man i Lagabasen så varierar priserna mellan 2500:- och 1000:- på dom där priset är utsatt. Så det är väl baratill att byta och hoppas att det hjälper.
glt 92 skrev:Aha, nu fattar jag. Tack för klargörandet. Då är det bara att lägga ner planerna på omlödning och istället försöka hitta en fungerande begagnad styrenhet. Kollar man i Lagabasen så varierar priserna mellan 2500:- och 1000:- på dom där priset är utsatt. Så det är väl baratill att byta och hoppas att det hjälper.
Hej!

ja det är bara att köpa på en bildemonterning men ha i åtanke att om den begagnade styrenheten som du köpt nu inte skulle fungera så gäller inga garantier på eldetaljer. Det gör det inte på Bilbolaget häller så då är det ju bättre att förlora 1600kr istället för 5-6000kr som den kostar ny. Jag hade den oturen att den begagnade styrenheten som jag köpte inte fungerade, då ringde jag dit jag hade köpt den och då sa dom det, att jag varken kunde byta till en annan styrenhet eller få pengarna tillbaka eftersom jag hade monterat den på bilen. Så det är lite på vinnst och förlust med eldetaljer, det gäller att veta till 100% vad som är den felande länken i systemet. sen så är det superviktigt att du anger serienummret på styrenheten så du får en exakt lika dan. Nummret står på sidan om styrenheten på eteiketen där det står ATE bland annat. Jag betalade då 1600kr för min begagnade styrenhet som inte fungerade och den hade gått mellan 17000-18000mil enligt lagabasen så miltalet behöver inte överensstämma med skicket på dom. Men jag önskar dig all lycka till och hoppas att du får till dina ABS bromsar för jag vet med erfarenhet av liknande problem, att det inte är så kul att hålla på med det och pengarna bara flyger iväg.

MVH/Nicklas. :)
av glt 92
FIXAT! Bytte styrenhet för en vecka sedan. en begagnad. Dioden på diagnosboxen slocknade även abs-lampan i instrumentpanelen släcktes. Så nu kan man kolla efter felkoder igen. har dock kod 1.1.1 så allt är ok.
Det enda konstiga nu är att då man kört några hundra meter så låter det som värsta slagborrmaskinen under motorhuven i några sekunder. Får se om jag hittar något om det i forumet annars så får det väl bli en ny tråd.
av *pettson*
glt 92 skrev:FIXAT! Bytte styrenhet för en vecka sedan. en begagnad. Dioden på diagnosboxen slocknade även abs-lampan i instrumentpanelen släcktes. Så nu kan man kolla efter felkoder igen. har dock kod 1.1.1 så allt är ok.
Det enda konstiga nu är att då man kört några hundra meter så låter det som värsta slagborrmaskinen under motorhuven i några sekunder. Får se om jag hittar något om det i forumet annars så får det väl bli en ny tråd.
abs enheten ska utföra självtest (vissa årsmodeller) när du kommer upp i 30km/h så det är helt normalt.
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]