Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V40RMannen
maxxar skrev:Jag har samma fenomen på min S40 T4 -98 någonting klonkar höger fram vid "ryckig" körning på låga växlarna. känns som det skulle kunna va en inre drivknut. Någon som har ungefärligt pris på en ny sådan?

Någon av er som varit in på verkstad och hört vad de tror det kan vara?
Det var en volvomekaniker som trodde på motorfäste/drivaxeln..vad vet jag...får göra en riktigt koll imorgon! :???:
av Fixaren
Köpte bussningen till övre motorfästet på mekonomen idag och när jag kikade på det så sitter det två pilar. Vad betyder dessa? Kan ju vara bra att veta inför bytet tänkte jag.
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Jag har för mig att bussningen är lite excentrisk, så man passar in den med pilarna.

Har du kollat momentstaget? Det brukar kunna framkalla såna här läten.
av Fixaren
Busta_Hymen skrev:Jag har för mig att bussningen är lite excentrisk, så man passar in den med pilarna.

Har du kollat momentstaget? Det brukar kunna framkalla såna här läten.
Japp,, hålet är inte helt centrerat, ska kolla hur den gamla sitter, men det där med pilarna,, hur ska dom peka? En framåt och en bakåt eller?

Min bussning som jag har är sprucken så den ska bytas vilket fall som helst. Var finner jag detta momentstag?
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Ja jävlar, det minns jag faktiskt inte tyvärr. Går det inte att se på den gamla? Men en framåt å en bakåt låter ju rimligt. Nån som vet?

Momentstaget sitter mellan lådan och subframen, ungefär som övre motorfästet fast under =) Vä fram. Bänd lite med spett och se om det glappar.
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]