- sön 30 sep 2007, 13:48
#136794
får se till att prova detta ifall det skulle hända igen, vilket jag hoppas det inte gör=)
visserligen enklare att bogsera igång misstänker jag=P
*pettson* skrev:Ahh tackar..Fisketorp skrev:Nej det gjorde jag inte..problemet vid starten om den *Surat* är att oljan är borttvättad från cylinderväggarna och vi får för lågt komp att starta på med startmotorn.
nämnde verkstan inget om=/
varför ska man göra detta?
Vi dräller i lite olja och kör runt så att ringarna tätar igen. Men har vi spridarna kvar på så skvätter ju dom in bensin fortfarande och späder ut oljan vi har. Och så mycket bensin lär inte tända överhuvudtaget..
Då lossar man spridarkontakterna INNAN man dräller i lite olja.. så kör man tills motorn hostar och vill starta på bensinen som är i ..
när den hostat färdigt är det varm och fint i cylindrarna plus att dom är täta.. så då har man dit kontakterna igen och startar som vanligt.. brukar fungera i 99% av fallen..
får se till att prova detta ifall det skulle hända igen, vilket jag hoppas det inte gör=)
visserligen enklare att bogsera igång misstänker jag=P
940 års 91 gammal slitvarg
855 års 94a Till salu
V70N års 01 finbil hoppas den håller
855 års 94a Till salu
V70N års 01 finbil hoppas den håller