Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Du skriver bilen går helt bra i orginal utförande detta uppstår endast på du kopplar in chippet har jag förståt det rätt då :?: Ska följa detta med spänning då vi hade en tidigare diskution om chip där vissa "antydde" hur j*vla bra BSR orginal vara är. Men de lär nog bara skylla på du har fel på bilen inget ovanigt av BSR :evil:
Defekt LMM brukar sätta en felcod och bilen går som en slö gammal 240 :wink:
av Hellraiser
Du har förstått rätt. när jag skrev till dom förra året så sa dom att jag har fel på bilen o inget mer. Tänkte jag skulle ta en tripp till rejmes o kolla felkoderna där en gång till. Litar mer på Vida än en felkodsläsare för "privat bruk". I helgen tänkte jag gå igenom bilen, kolla på slangar o mäta på LMM om jag hittar några mätvärden nånstans och plocka bort stiften med o kolla.
av *pettson*
Hellraiser skrev:Du har förstått rätt. när jag skrev till dom förra året så sa dom att jag har fel på bilen o inget mer. Tänkte jag skulle ta en tripp till rejmes o kolla felkoderna där en gång till. Litar mer på Vida än en felkodsläsare för "privat bruk". I helgen tänkte jag gå igenom bilen, kolla på slangar o mäta på LMM om jag hittar några mätvärden nånstans och plocka bort stiften med o kolla.
du kan ju annars börja med att kika så turbon är grundinställd så inte WG stången är rörd. Ger inga koder men exakt symtomen du anger..
av S40T4
Men går det inte att gå in på internet och uppdatera PPC-boxen? Har nästan för mig något sånt...
Kanske kan vara värt ett försök, eftersom den bara dår dåligt på "trim-läget"...
Användarvisningsbild
av Nexus
S40T4 skrev:Men går det inte att gå in på internet och uppdatera PPC-boxen? Har nästan för mig något sånt...
Kanske kan vara värt ett försök, eftersom den bara dår dåligt på "trim-läget"...
jo det kan man göra. min bror köpte nylingen steg 3 till sin saab9-3ss och fick börja med att uppdatera den HELT nyprogramerade dosan från BSR. :-O)
av Hellraiser
pettson: ändrar sig den av sig självt? jag är andra ägaren på bilen och är 100% säker på att den inte är skruvad. Om den nu inte rör på sig själv.

S40T4: jodå det går alldeles utmärkt o gå in via det medföljande programet o uppdatera ppc. Det har jag gjort! många gånger :cry:
av Hellraiser
en liten uppdatering...

har nu gjort om bilen till orginal igen och kan konstatera att bilen går mycket mjukare vid krypkörning (känns som en mer verklig gasrespons elelr va man ska säga) och när man frikopplar så dippar inte varvet ner till 5-600 rpm (är inte alltid så) utan går ner sakta till det rätta. Bilen är en helt annan bil utan det där jävla BSR skiten. Frågan är om det är nått som är galet på bilen som inte går tillsammans med deras programvara eller om bsr bara är skit helt enkelt.
av *pettson*
Hellraiser skrev:pettson: ändrar sig den av sig självt? jag är andra ägaren på bilen och är 100% säker på att den inte är skruvad. Om den nu inte rör på sig själv.

S40T4: jodå det går alldeles utmärkt o gå in via det medföljande programet o uppdatera ppc. Det har jag gjort! många gånger :cry:
Nej den ändras inte av sej självt..
Ingen respons vid gaspådrag

Du har troligtvis ett gasspjäll av fabrikat M[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen Ja[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Løst. Samme fjær som V90. Har alle […]

Naturvårdsverket.se EU-förordningen &[…]