Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Sens moral: Antingen köper du en ny bil och betalar en massa bums, eller en gammal och betalar efteråt.
av Tessan76
Det är dyrt å vara fattig! Som tur är så är jag inte det så länge till! :D
av HD
Har du kollat värdena på givaren? Låter som du har redan gett upp :)
av Tessan76
Nej då, imorgon kväll så ska min snälla granne se över bilen! Har köpt en givare på skroten och kuggkransens ska oxå kolla upp samtidigt som damasken byts ut. Det kan ju vara värt å chansa istället för att lämna in den, bara felsökningen börjar på 1000:- hos Volvo.

Så fortsättning följer!! Ska bli spännande och se om lampan slutar lysa.
Senast redigerad av 1 Tessan76, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
apersson850 skrev:Sens moral: Antingen köper du en ny bil och betalar en massa bums, eller en gammal och betalar efteråt.
köper inte den sensmoralen..

Den lyder: antingen köper du en dyrare bil som någon säger är i betydligt bättre skick och betalar ett överpris och reparerar den.. eller så köper du den till rätt pris och reparerar den ändå..

Hittills har jag ALDRIG någonsin hittat en felfri bil som sägs vara felfri och som dessutom prissats som just felfri.. Det finns ALLTID nåt.. Men det berättar få när du köper den..
av Tessan76
*pettson* skrev:
apersson850 skrev:Sens moral: Antingen köper du en ny bil och betalar en massa bums, eller en gammal och betalar efteråt.
köper inte den sensmoralen..

Den lyder: antingen köper du en dyrare bil som någon säger är i betydligt bättre skick och betalar ett överpris och reparerar den.. eller så köper du den till rätt pris och reparerar den ändå..

Hittills har jag ALDRIG någonsin hittat en felfri bil som sägs vara felfri och som dessutom prissats som just felfri.. Det finns ALLTID nåt.. Men det berättar få när du köper den..
Håller med! Bara för att det är en dyrare bil finns det inget som säger att den likagärna kan kosta multum att reparera. Volvo 850 är iallafall väldigt tacksam när det gäller reservdelar.
Användarvisningsbild
av apersson850
Notera att jag skrev ny bil, inte nyare. Har man köpt en ny bil kör man till verkstaden och säger "Fixa" när det krånglar. Så länge garantin gäller, alltså.
Så gjorde i alla fall jag, så länge min 850 var ny. Men nu är det 14 år och 36000 mil sedan, så garantin är så utgången den kan bli.
av Addict
Bara ett tips...
Styrenheten på dom där är ganska dålig...
Har du en kompis/bekant med en liknande bil? Kolla om ni har samma nr på styrenheterna och isf byt med varandra.
av Tessan76
Japp, men vi satsar på givare alt. kuggkrans i det här skedet!! Ska till Volvo och köpa en idag, man borde ju kunna få lämna tillbaka den om det visar sig att kuggkransen är hel. Begagnad givare är inköpt på skrot nu för hutlösa 365:-, hade ju lika gärna kunnat köpa en ny. Men den var från en S70-98 (enligt sambon som var och köpte den), men nu undrar jag om den verkligen passar en 850 -93. Hoppas gubben på skroten kan sina saker!
av *pettson*
apersson850 skrev:Notera att jag skrev ny bil, inte nyare. Har man köpt en ny bil kör man till verkstaden och säger "Fixa" när det krånglar. Så länge garantin gäller, alltså.
Så gjorde i alla fall jag, så länge min 850 var ny. Men nu är det 14 år och 36000 mil sedan, så garantin är så utgången den kan bli.
vänder på resonemanget.. även om den är ny kostar den dej pengar att åtgärda.. du ska ju lämna den i tid och otid.. tid är oftast pengar när man jobbar.. och dom får du inte tillbaka.
Och det är rätt märkligt.. om du köpt en ny tv för 50 lakan och fick lämna in den varannan vecka ett tag eller kanske en gång /månad..hade du tvingat försäljaren att ta tillbaka den, galen hade du ändå blivit på den..
Om du köper en ny bil och gör detsamma så knorras det knappt trots att bilen kostar 6ggr pengarna och inte är hälften så tekniskt avancerad.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]