Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Det är ett vanligt misstag att tro att man ska dela på själva stötfångaren bak, på den modell som kom på GLT/Turbo 1994, för att få bort stötfångaren. Det ska man alltså inte. Det är bara fram som man måste dela den för att få bort den. Fast där sätter man ju vanligen inte dragkroken...

Jag minns lite för dåligt hur det gick till, då jag gjorde det 1993, på hösten, när jag precis köpt min 850.
Användarvisningsbild
av Nexus
apersson850 skrev:Det är ett vanligt misstag att tro att man ska dela på själva stötfångaren bak, på den modell som kom på GLT/Turbo 1994, för att få bort stötfångaren. Det ska man alltså inte. Det är bara fram som man måste dela den för att få bort den. Fast där sätter man ju vanligen inte dragkroken...

Jag minns lite för dåligt hur det gick till, då jag gjorde det 1993, på hösten, när jag precis köpt min 850.
Vi hade faktiskt en kund på mitt förra jobb som ville ha dragkrok fram bara för att slippa folk som backar emot. vi satte dragkrok bak men han skulle bara ha den i syfte för att ej bli påbucklad.

Jo jag kan tilllägga han bodde i sthlm :roll:
Användarvisningsbild
av apersson850
Där borde de ha en sån där gummivalk runt om, som radiobilarna har på tivoli.
Användarvisningsbild
av eldaria
apersson850 skrev:Där borde de ha en sån där gummivalk runt om, som radiobilarna har på tivoli.
Som dom gamla Volvo bilarna hade. :-)
Användarvisningsbild
av Nexus
eldaria skrev:
apersson850 skrev:Där borde de ha en sån där gummivalk runt om, som radiobilarna har på tivoli.
Som dom gamla Volvo bilarna hade. :-)
Ja förr i tiden hade saab och volvo "stötfångare" . inte snyggt men praktiska. 8)
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]