ted.k skrev:Hej!
Jag tycker att du skall börja med att kolla säkringar F5 och F31 i säkringsdosan ute i motorrummet kolla även överspänningsrelät nr 6. Kompressorns funktion styrs av köldmediets lågtryckspressostat och trippelpressostat. Lågtryckspressostaten har du ju redan försökt att bygla men testa även att bygla trippelpressostaten placerad vid gasfiltret, sen har du en tryckcensor bakom höger strålkastare. Testa också att köra kompressorn manuellt genom att ge ström på kabeln som går till kompressorn (motorn igång). Om den inte drar så är det fel på magnetkopplingen. Lycka till
Även jag är utan kyla i ECC:n, lite feedback på mina slutsatser vore tacksamt!!!
Har nyss fått igång kompressorn då jag la ström direkt från batteri till lågtryckspressosaten (givaren vid torpedväggen) tyvärr får jag ingen kyla ändå inne i kupén. Kollade med en spänningsprovare ifall jag hade ström i kabeln till lågtryckspressosaten men icke! Ska det ligga konstant ström på denna? Ingen av säkringarna som är trasig F5 el. F31, relät under handskfacket verkar funka då jag hör att det klickar till.
Min slutsats: (hoppas den låter logisk!!)
1) Har ingen gas i systemet då kompressorn går men ingen kyla kommer.
2) Ngt elfel då från lågtryckspressosaten och bakåt då jag ite får ngt strömutslag men det funkar då jag lägger direktström dit.
Så vad säger du ted.k och andra kunniga, ska jag innan jag gör ngt mer få systemet fyllt och hoppas att allt funkar?
eller...
ska det vara en konstant spänning vid lågtryckspressosaten och jag isf bör söka varför jag inte har det? (tips på tillvägagångssätt!!!)
Tacksam för svar från mig som nu kan andas ut lite då kompressorn verkar funka då den åtminstone slår till och snurrar!!! :D