- lör 09 jul 2022, 00:17
50 på sommarsulorna, 55 på vinterdäcken. hade för mig det var 55 på sommarsulorna också, men nope det var 50 på dom 

Moderator: Moderatorer
frasse4 skrev: ↑lör 09 jul 2022, 12:29 men både caster och toe-in hjälper till att centrera styrningen..Snarare caster och KPI men ingen av dem är justerbar och ska inte ändras om man inte har krockat..
Erik Å skrev:Det är ingen slump att tävlingscyklister kör på däck smala som prinskorvarOch hårt pumpade, väldigt hårt pumpade...
CAVT skrev: ↑mån 11 jul 2022, 13:11 Blev hjulinställning idag istället på Volvo, men den gick inte att utföra. De kom tillbaka efter ett tag och sa att det går inte lossa utan risk att något går av, så jag avbröt den, så det får vara så här. Det är inte jättestörigt, man får väl ta detta på en gammal bilEller så kryper du under och lossar det själv, WD40 (eller liknande), tid och värme lossar det mesta. E.v byter du yttre och e.v inre (beror på hur det ser ut) styrleder själv. Det är förmodligen Toe-in som felar. Du fick inget protokoll?? Eller dom bara tittade på bilen och sa' att det inte gick??? Byt i så fall verkstad
lennarte skrev:Och hårt pumpade, väldigt hårt pumpade...Mellan 6 och 7 bar för att vara lite mer exakt
Jag var inne på evaluering av skadorna ig&ar[…]
Hittade kompletta motorer på AliExpress f&[…]