stenudden skrev: ↑sön 06 sep 2020, 13:13
Plockar bort motståndet efter för att ha ett "bättre" inaktiverat system.
Det är förmodligen större chans att bältessträckarna är aktiva om du lämnar motståndet kvar, då tror styrenheten att systemet är intakt.
Sträckarna avfyras normalt innan airbagen men har du en felkod så finns det risk att allt stängs ner..
Sträckare är bra, de skyddar i princip i alla tänkbara olyckor utan någon större risk att slå ihjäl folk som airbagen faktiskt kan göra..

En del system har "rollover"-sensorer som skjuter sträckarna om bilen hamnar på taket utan att ens ha krockat men jag tror inte våra bilar har sånt?
Tidiga airbag innan zonuppblåsning kom är brutala, det finns bara ett effektläge typ "slägga" för att klara krockar i hög hastighet. Kan bli dödligt i en krock i promenadfart..
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65450 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..

Ny kupefläkt och nytt batteri monterat, rullar igen
