Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
De heter Columba.
Sitter mycket riktigt originalmonterade (fem stycken, även reserven var påkostad på den tiden) på min 854 Turbo från 1994. Men alla är vända på samma håll. Det tog ett bra tag innan versionen som skulle sitta på andra sidan kom fram.
av blomman
Jag har oxå turbofälgar.men jag har alla lika då blir dom åt ett hål på ena sidan och spegalvänt på andra.Jag har då inte olika fälgar utan dom är lika om dom ligger brevid varandra.
av Drogen
apersson850 skrev:De heter Columba.
Sitter mycket riktigt originalmonterade (fem stycken, även reserven var påkostad på den tiden) på min 854 Turbo från 1994. Men alla är vända på samma håll. Det tog ett bra tag innan versionen som skulle sitta på andra sidan kom fram.
Förmodligen är min uppsättning en sats som alla var vända åt samma håll. Sedan har man ersatt en av dom med en som är vänd åt "fel" håll. Har letat en del på nätet och det är bara set om fyra till salu. Där det finns bilder ser man att alla är vända åt samma håll.
av blomman
Ja när man tittar mer noga så ser det ju skumt ut att få 2 så identiska bilder,kollar man på oken,texten på däcket och den lilla ringen kl 10 på översta bilden från ventilen sätt och kl 2 på den undre som är på däcket.
Men jag förstår frågan vat bara inte om att det finns vänster och höger,har bara 4st identiska själv och då blir det ej lika på båda sidor.
av KeiNo
Highjackar tråden lite.
Har 4st Turbofälg, två som är "rätt" och två som är "fel". Men låt säga att man köper två beggade fälgar. Visst går det att montera dom så att de blir "rätt" på bägge hållen då väl?
För just nu har jag "rätt" på förarsidan och "fel" på passagerarsidan nämligen.
Är ni med på hur jag tänker? :P
av KeiNo
Aha, så det är bara o försöka hitta piratversion som är "rättvänd" som gäller då eller?
Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]

1986 GLT kamdrivning

Kugghjulen kan också jävlas. Hade en 24[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]