Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Om katten ska rasa och bränna ihop så har den fått i sig någon förorening som olja, bly eller för mycket oförbränt bränsle. Att det flåsar ut vid flexen gör det eftersom att kissen är ett hinder för avgaserna så det blir ett litet övertryck.
av carson
Har en 850 -94 och bilen startar med ojämn tomgång och brukar dö efter någon eller några minuter.den har stått ett halvår och det kommer vatten ur avgasröret. Finns k-sprit i tanken. Vad kan det vara för problem ? Ibland smäller de t till ur avgasröret.
av carson
Såg att ett plaströr som går vvidsidan om kylaren på vänster sida fram till röret under luftfiltret hade lossnat. Vad har det röret för funktion?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
carson skrev:Har en 850 -94 och bilen startar med ojämn tomgång och brukar dö efter någon eller några minuter.den har stått ett halvår och det kommer vatten ur avgasröret. Finns k-sprit i tanken. Vad kan det vara för problem ? Ibland smäller de t till ur avgasröret.
Vatten från avgasröret/kondens är helt normalt :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
carson skrev:Såg att ett plaströr som går vvidsidan om kylaren på vänster sida fram till röret under luftfiltret hade lossnat. Vad har det röret för funktion?
Ja du det första jag tänker på är friskluftröret som går ifrån ovankant på kylaren vidare in till luftfilterboxen. Kan du ta en bild och lägga upp? Det blir mycket enklare då :D
av carson
DayDreamer skrev:
carson skrev:Såg att ett plaströr som går vvidsidan om kylaren på vänster sida fram till röret under luftfiltret hade lossnat. Vad har det röret för funktion?
Ja du det första jag tänker på är friskluftröret som går ifrån ovankant på kylaren vidare in till luftfilterboxen. Kan du ta en bild och lägga upp? Det blir mycket enklare då :D
Jo det är nog det röret när du säger det. :D Kan mitt problem med att bilen är svårstartad och har ryckig ojämn tomgång samt att den dör efter några minuter något med luftmassemätaren att göra?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det kan det vara, ryck ur LMM och se ifall bilen blir mer lättstartad och går bättre gör den det så byt LMM. Glöm inte att kolla felkoder också, på en 94a gör du det enkelt under huven.
av carson
DayDreamer skrev:Ja det kan det vara, ryck ur LMM och se ifall bilen blir mer lättstartad och går bättre gör den det så byt LMM. Glöm inte att kolla felkoder också, på en 94a gör du det enkelt under huven.

Ok ska prova det. Kan jag köra med kontakten urkopplad i så fall tills jag fixat en ny? Ska göra en diagnos också på annat. Lambdan verkar i alla fall vara ok.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja du kan köra bilen med kontakten ur. Tänk på bara att du får tag i en LMM med exakt samma nummer som står på den som sitter i bilen nu. Men kolla felkoderna först innan du beställer något :D
Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Jag tror dessa är till 14" men kan ha fe[…]