- sön 28 feb 2016, 00:12
#1052881
Men bilen har bara åkt 17200 mil ca.
Men som du säger, jag måste se till att få stopp på läckaget. Med andra ord, byta styrväxeln. Tack för Tipset, uppskattas!
MickeM skrev:Hej.Nja bilen har relativt bra värme när den väl har kommit upp i arbetstemp. Den är ju förvisso 23 år så jag ska inte jämföra den med våra nyare bilar på parkeringen.
Går motortemperaturen upp till kl 3 relativt snart, och kupevärmen ok när motorn är varm, är det inget fel på termostaten.
Det ör inte bortkastat, men lägg det i så fall inte överst på priolistan.
Det kostar allt en slant med motorvärmar grejer.
Främst kablaget är dyrt. Biltema har både kablage och slangvärmare som kanske passar.
Det blir nog runt 1500 - 2000kr.
Billigast är nog orginal begagnat ifrån en skrot.
Se till att fixa kupe-uttag och kupevärmare, för det är det som är pricken över i.
Den uppvärmda motorn är förvisso bränsleeffektivare, men gör maginell skillnad på kupevärmen.
Men:
Se till att fixa oljeläckaget och besikta den först, innan du köper nåt annat alls, för bilen är gammal och kan dras med andra kostsamma brister.
Micke.
Men bilen har bara åkt 17200 mil ca.
Men som du säger, jag måste se till att få stopp på läckaget. Med andra ord, byta styrväxeln. Tack för Tipset, uppskattas!