- sön 22 dec 2019, 19:06
#1355211
Minns inte riktigt men jag har för mig att sensorn (en magnetkänslig reed-switch) sitter instoppad underifrån i plaströret som går upp från botten. Den hade halkat ur till hälften efter att jag lossat tanken vid senaste kamremsbytet så varningslampan tändes.. Jag tryckte tillbaka givaren och sen har det fungerat. Flyter flottören inne i tanken som den ska då? Den består bara av ett flöte och en magnet.. Så om flötet flyter och magneten inte har ramlat av så ska den vara okej
Kollar i Haynes-schemat, sensorn är en ren strömbrytare. Svart ledning går till jord, gul går till varningslampan. Det framgår dock inte om strömbrytaren ska vara öppen eller sluten när nivån är okej..
Kollar i Haynes-schemat, sensorn är en ren strömbrytare. Svart ledning går till jord, gul går till varningslampan. Det framgår dock inte om strömbrytaren ska vara öppen eller sluten när nivån är okej..

V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65500 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt och nytt batteri monterat, rullar igen 

