Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roh66
Hej monarped111!

Jag körde med exakt likadana symptom på min V70 GLT -98. Det visade sig vara tändstiftskablarna som gav överslag. Ett tips från forumet här.
Jag sprejade mina från stiften till fördelardosan med "verktygslåda på burk" och problemet var och är borta (två år sen). Köp inga nya kablar så
länge sprejen fungerar.

Mvh.R.
Senast redigerad av 1 roh66, redigerad totalt 0 gånger.
av monarped111
hade problem med kamaxelgivaren för nåra år sen, men då gav den felkod och gick som en tunna skit.
ska åka te skroten o hämta en spjällägesgivare o testa me det.
ursäkta ja e rätt kunig på o meka o de, men "verktygslåda på box", va e de
av roh66
monarped111 skrev:hade problem med kamaxelgivaren för nåra år sen, men då gav den felkod och gick som en tunna skit.
ska åka te skroten o hämta en spjällägesgivare o testa me det.
ursäkta ja e rätt kunig på o meka o de, men "verktygslåda på box", va e de
He he..jo typ CRC 556 eller WD 40.

MVH.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Förstår inte hur 5-56 eller WD40 kan stoppa överslag från tändkablarna.

Biltema har annars tändkablar som är ok för betydligt mindre pengar.
av roh66
Lucif3r skrev:Både 5-56 och WD40 är strömledande så.........................................
Jag har använt crc, wd40, eller liknande många gånger. Det här är ingen nyhet direkt. Blir lite förvånad när du skriver att
sprejerna är strömledande. Varför skriver du så för? ? :-/ ?:-/

Mvh.R.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det är nog sant som han säger fick 5-56 på kontaktblecken till strömställaren för sidorutorna det fungerade inget bra sen när jag tog isär den igen så var alla blecken svarta och det luktade lite bränt antar att det var 5-56 fel för när allt var rengjort med kontakt spray så fungerade det igen :)

Möjligt att WD-40 är bättre tycker att den har bättre smörjegenskaper än 5-56.
av roh66
Hej!

Ja men det är helt riktigt ang. strömställaren den är lite speciell. I det fallet är det just att sprejen som förhindrar kontakt, men eftersom blecken
har direktkontakt med varan eller försöker skapa kontakt igenom sprejade ytorna då uppstår värme pga. dålig kontakt. Är du med?
Om sprejen vare ledande då skulle kretskortet och säkringen till fönsterhissarna fara. Jag åker ingenstans utan min sprejburk. :D

Mvh.R.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?