Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kuytosh
Lucif3r skrev:Olika kretsar antagligen. Gissar på att din model av chip inte produceras längre, och har blivit utbytt mot något annat, som antagligen inte behöver den där extra kretsen du har.
Okej, BSR kallar det för koperingsskydd och ska ha 1500kr för ett nytt IFALL jag lämnar in bilen för chipning samtidigt, annars kostar det 2950kr :-O)
av Kuytosh
Lucif3r skrev:1500kr :lol: :lol: :lol:
Kostar 20spänn för en ny stiftlist :lol:
Ja helt sanslöst, så vad tycker du jag ska göra? Borde jag leta efter en ny box med samma nummer? Vart kan man hitta en sådan isåfall?
av Kuytosh
Har pratat med turbocenter och kunde hjälpa mig, bad mig skicka chippet men ska förhoppningsvis kunna åka dit med chippet på måndag så får de laga det åt mig!

Vad tror ni chansen är att en skrot har en passande styrbox som jag kan köpa? Tänkte så man iallafall kan köra bilen.
av Kuytosh
Lucif3r skrev:Beror ju på vad du har för årsmodell.
Har löst detta nu, hittat en box med exakt samma nummer som jag har för en rimlig peng. Bättre chip i den också!

Vill tacka alla som hjälpt den förvirrade mig. Speciellt tack till dig Lucif3r, du är otroligt hjälpsam, sett att du svarar på många andras frågor också. Kul att det finns människor som dig!

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]