Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matchmiss
Lucif3r skrev:
Matchmiss skrev:Videon är ju i 4x slowmotion nu, för man lättare skulle se laddtrycket på min skakiga hand.
Aha, du kanske kan ladda upp den i "full fart" trots din skakiga hand. Blir ju lite lättare att avgöra hur den beter sig.
Aa absolut, var mest i syfte för att se hur laddtrycket betedde sig och inte hur snabbt det kom etc,men här har du!

[youtube]sQ1lgYcvpaw[/youtube]
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Okej, vad jag kan se så laddar den rätt normalt upp till ~0.7 iaf. 15g är ju inget höjdar-agg direkt, och 1bar är väl gränsen vad det egentligen pallar(allt efter det så pumpar den bara varmluft). Har du kollat över turbon efter glapp osv? Den kanske helt enkelt är för sliten för att palla att hålla så högt tryck.
av Matchmiss
Lucif3r skrev:Okej, vad jag kan se så laddar den rätt normalt upp till ~0.7 iaf. 15g är ju inget höjdar-agg direkt, och 1bar är väl gränsen vad det egentligen pallar(allt efter det så pumpar den bara varmluft). Har du kollat över turbon efter glapp osv? Den kanske helt enkelt är för sliten för att palla att hålla så högt tryck.
Kände på turbon igår samtidigt som jag bytte WG, gick inte att röra den ett dugg in och ut, bara lite upp och ner men detta har jag läst ska vara normalt då den behöver lite rum att röra sig. Så verkar väll va i okej skick?
av Matchmiss
Ska ut och kolla vad den laddar utan MV och även öppna styrboxen, någon som har en lätt bild eller liknande så jag vet hur man öppnar den korrekt, ingen lust att göra sönder något direkt! :roll: :wink:
av Matchmiss
Lucif3r skrev:Du ser lätt hur man öppnar den. Man bänder upp några flikar. Det sitter även 6 torx på utsidan, men jag kan fasen inte komma ihåg om man var tvungen att skruva ur dom också, men det märker du.
Okej ska ut och kollade det, f.ö. så innan jag bytte till atm mv så ladda bilen ca 0.9 men var inte helt stabilt då heller, sen efter ATM mv'n så kom det där med att den fastnar på 0.7 för att sedan gå upp lite igen osv ?:-/
av Matchmiss
Okej.... var ute och körde utan MV nu, bilen ladda 0.4-0.45 som max, gick myyycket stabilare och jämna vid acceleration, inget tvekande eller ojämnt ladd, inte ens vid ca 0.2-0.3 där den brukar tveka normalt. Vad kan mitt problem va?
av Matchmiss
Misstänker att jag har ett avgasläckage också, ser ut att puffa lite avgaser från bland annat ena ljuddämparen under bilen, dock låter det inget mer än vanligt vad jag kan tänka på, kan det ha något med problemet i fråga?

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]