dalldall skrev:Micce1980 skrev:Alltså ska du "mecka" nu och sedan varje år innan besiktning och sedan lyckas med att sälja en bil som inte går att besiktiga utan att "mecka" med så skulle jag hellre jobba extra om det är det som krävs och köpa en klar turbobil och då ha en bil som är avsedd för turbo med allt vad det innebär. Men det är ju jag det och du ska ju göra vad du känner är rätt. 
varför skulle jag sälja den? har man en fin bil kan man ju skaffa en sunkig turbo o flytta över alla grejor,borde väl gå o bes en bil utan turbon eller? finns ju många som bygger turbo i alla sorters bilar, inte tar dom väl o bytar hela paketet varje gång dom skall bes?
Som jag skrev tidigare så har hag inte stenkoll, meeeen.
1. Folk säljer sin bil förr eller senare så det är ett befogat antagande anser jag. Och om bilen är så fin varför sätta in en sunkig turbo?
2. Känner du en besiktningsman kan du kanske få igenom den. Annars ändrar du en massa och registrerar den som ombyggd fordon.
3. Jo det finns de som faktiskt plockar grenrör och turbo innan besiktning.
Sen har man ju försäkringsfrågan också och de kanske inte hoppar högt av glädje när de kollar närmare på din bil efter en eventuell olycka som du orsakat.
Gör som du vill men som många skrivit förutom mig (inte bara här utan även i andra trådar och i andra forum också) så satsa på någon annan bil istället. Nej det kanske inte är vad man vill höra när man är mitt uppe i tankarna i ett projekt men ibland är det så.
Kör: XC60 D4 Polestar Summum -14 viewtopic.php?f=51&t=153715
Föregående: V60 T4f OCR -12 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=134393
Föregående V50 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=112406
Skriv gärna
Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det i ett meddelande