Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

js1 skrev:
timmris skrev:Hej. Jag har ett liknande problem.
Min 850 -95 bara tvärdog och har sedan inte gått att starta. Jag tror att den inte får nån soppa. Jag är ingen hejare på bilar, så all hjälp jag kan få uppskattas.
Har provat lite olika metodeer för felsökning, bla bränslegivaren och testat gnista och dom verkar det inte vara nåt fel på.
Ett vanligt fel är bränslepumpsreläet, det är enkelt att öppna och felsöka efter kallödningar.
På 95:an har du dessutom felkodsläsare i motorummet, läs klistrad tråd.

Har kollat reläet och det verkar ok. Skulle det kunna vara bränsepumpen? tycker mig inte höra den.
Håll på reläet och känn om det klickar i det när du slår till tändningen.
Mät om det kommer spänning fram till pumpen. Pumpen ska gå 1-2sek när tändningen slås till.
Prova att tvångsköra pumpen genom att koppla 12V direkt.
finns även ett relä ovanför kylaren som e känt att spöka de har nått med spridarn aatt göra iaf sitter närmast batteriet i plasten ovanför kylaren
Nu har jag äntligen hittat felet på bilen (den som inledde tråden). Den tillbringade nästan fem månader på verkstad men de fick inte igång den. Så jag fick ta hand om den själv. Det visade sig att spänningsmatningen till databoxen inte var frisk, den fick bara omkring 5V istället för 12V. Så lödkolv och en kabel till batteriet så var bilen som ny. Äntligen.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]