Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nymicke
nu har jag bytt lufttempgivare.
men nu fick jag felkod 5 2 1 istället,det betyder förvärmning av lamda fel vad jag kunde läsa ut av felkoderna.då undrar jag okunnig som jag är om det betyder att lamdan också är trasig eller är det någon säkring eller nått annat som är fel då?
jättetacksam för alla svar.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du kan mäta förvärmningsmotståndet i sonden, 3 Ohm kall och 15 Ohm varm. Eftersom jag inte vet vad du har för bränslesystem kan jag inte hjälpa dig med rätt kablar att mäta på. All info om bilen är bra att ta med, skriv det gärna i signaturen!
av nymicke
har en 2,5 liter 10 ventilars med fenix systemet.om det är till nån hjälp.
ska ut o mäta kablarna idag nu o se om jag hittar nått galet där.

tack för hjälpen så länge.

micke
av nymicke
nu har jag mätt kablarna på min lamdasond,o vad jag får fram har jag 3 ohm på den röda kabeln som ska vara nr1 men det ökar inte när bilen är varm.så då tog jag bort lamdan o den blir inte ens varm efter en 5 minuter o då borde den blivit varm eller?är det nått mer man kan kolla för att säkerhetsställa att den är trasig?
är det någon som vet om man kan använda biltemas lamdasond är ju lite skillnad på pris?
tacksam för alla svar.
så man slipper lämna in den är ju inte gratis precis.
micke
av *pettson*
nymicke skrev:nu har jag mätt kablarna på min lamdasond,o vad jag får fram har jag 3 ohm på den röda kabeln som ska vara nr1 men det ökar inte när bilen är varm.så då tog jag bort lamdan o den blir inte ens varm efter en 5 minuter o då borde den blivit varm eller?är det nått mer man kan kolla för att säkerhetsställa att den är trasig?
är det någon som vet om man kan använda biltemas lamdasond är ju lite skillnad på pris?
tacksam för alla svar.
så man slipper lämna in den är ju inte gratis precis.
micke
Den röda kabeln är signalkabeln på ditt system. Det är ett 5V system. Du kan inte använda biltemas lamdasond till detta systemet då deras är en annan typ.
Men om inte lamdan blivit varm efter 5 min är där problemt helt klart. Förvärmingen fungerar tydligen inte precis som diagnosen berättat.
Kvar är att kontrollera att det finns spänning fram. Finns det spänning är elementet förbrukat i lamdan.

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]