Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av don_tomazo
Jag funderar på att köpa mig en begagnad Volvo 855 GLT från 94-95. Anledningen till att jag inte vill ha en 93a (då de kom) är helt enkelt av estetiska själ. Dom är snyggare från 94 men vad skilljer 94an och 95an åt? Jag vill ha en fullutrustad bil med ACC, dragkrog, mkt el, färddator och ev skinnklädsel. Är det något spec. man ska tänka på vad det gäller olika utrustningar på bilen?
GLT väljer jag för att jag vill ha en motor med hyffsad kraft i då jag ska dra släp i sommar med min RRhoj i men vill inte betala försäkring för en turbobil.
Tacksam för svar.
av don_tomazo
Det kan inte vara många som hänger på det här forumet. Inget svar...
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
don_tomazo skrev:Det kan inte vara många som hänger på det här forumet. Inget svar...

jodå, men folk har redan svarat på så många likadana frågor, så tröttnat lite lätt på just dem frågorna :P kolla runt lite bland tidigare inlägg är ett tips.
Användarvisningsbild
av apersson850
Skillnaden på en GLT 94 och 95 är baklyktorna och sidoairbag.

Ska du dra släp har du ingen nytta av en GLT. Den är bara bättre på högvarv. Det ska till en turbo för att du ska märka skillnaden när du drar.
Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]