Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av starkemange
Tjena
Har haft samma problem tog 10 dar på volvoverkstan innan dom hittade felet. 1 tändspole som inte funkade som den skulle.
Byttes på garantin:)
av norings
niklas gson skrev:pratade med en jag känner på volvo han har bytt massor av spjällhus han sa att det e ett mycket stort o vanligt problem..tur att man har 2.5an som har mekaniskt hus..blev själv orolig för min går inte riktigt som den ska.den stannar ibland o har sej har lagt ut en förfrågan här på nätet om det kan vara kamaxelgivaren men det verkar som om ingen vill svara..

ja jag tycket dom ska stå för det det e ju dom som sålt bilen till dej dom har väll försäkringar som alla andra ..ska du kosta på det själv kostar det tydligen 10.000med jobb o kalibrering..lååter dyrt ..
Kan bara tillägga att sena -99 GLT har 2.5 liters motor (den med 165 hk) och elektroniskt gasspjäll så problemet finns på sena 2.5:an o tidiga 2.4:an
av bytoken
Kolla om du har ett nyare eller äldre spjällhus på bilen, om du inte vet var den sitter så är det plåtburken som sitter precis under insugningsröret, på den så finns det en klister lapp, är den silverfärgad så har du ett äldre hus och är den gul så är den utbytt till en nyare, den äldre modellen med silverlapp brukar bli knäpp och bilen går ryckigt eller lyder inte alls på gasen dvs ungefär som din bil, att rengöra och uppdatera mjukvaran är enbart en tillfällig lösning enda riktiga lösningen är att byta ut den till en nyare variant, har du ett äldre hus så se till att din handlare byter ut den på din 6 månaders reklamations rätt, det kostar ca 7000:- om man betalar själv.

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]