Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Jag bytte bromsskivor, belägg och ok på högersidan igår. Allt gick helt okej när man väl fick av dom gamla jävla skivorna. Jag fick slita som satan för att få av av dom. Hur som helst så ramla typ handbromsbackarna typ ihop så jag drog och köpte nya(trummor) och satte på.
Allt gick smidigt och bromsarna funkar fint. Även handbromsen funkar, dock borde den nog spännas så den tar hårdare.

Jag tycker allt är gjort rätt men nu gnisslar och gnäller det så mycket att man inte vill åka runt i bilen :/
Är det något jag kan ha missat? Eller har ni några tips på vad som kan göra att det slutar?

Tack på förhand!
Pratade med en lokal mekfirma och han trodde att bromskölden kunde ligga emot när hjulet rullade. Jag lossade däcket igår och böjde lite på skölden så den verkligen inte skulle ligga i. Sen så slipade jag beläggen lite gran för jag tyckte de va så jävla tajt vid skivan.
Sen så justerade jag även backarna och precis som du säger så går det mycket lättare och lossa skivan nu.
Monteringssatsen är inte hel så den sitter i skölden som är helt veck :P

Hur som helst så efter mitt lilla pill igår så låter det ingenting och allt fungerar :)
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]