Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej har en som rubriken lyder v70 när batteriet är fullladdat av en batterieladdare så drar något i bilen ur strömmen på batteriet på en timme! provar man med startkablar så rasslar det bara till och klickar,(som vid dålig kontakt, trots det är bra kontakt) jordflätorna mot torpedvägg är hela jordpunkt under batterie är helt någon som varit med om liknande som kan ge tips ? inga felkoder finns
Kanske tar inte batteriet laddning. Hur gammalt är batteriet? Har du mätt spänningen på BATTERIPOLERNA efter laddning?

Mvh GK
känner mej rätt dum men kollade det nu :-P 11,8 volt sen kopplade jag bort laddaren sen 15 min senare så var batteriet nere på 11 volt :-P får nog bli nytt batterie :-) en annan fråga rattlåset funkar inte, är inne på att prova att smörja upp det och prova men hur fasen får jag bort bryt bultarna enklast ?
Om nånting drar ordentligt med tjuvström kan det väl också visa under 12 volt? Koppla bort minuspolen, ladda och se sen om du har 12,5 volt innan du kopplar in batteriet igen.

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]