Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MartinEk
Jag fick en 2a på mitt högra halvljus pga av diffus ljusbild. Reflektorn ser bra ut och inte sämre ut än den vänstra lyktan. Vad kan det mer vara? Gäller en 855 95.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
det skulle inte kunna vara så att du fått i en dålig glödlampa då även fast den är ny.
hände mig med en h4 lampa men du har väl h7?.

annars är jag rädd att du får bita i sura äpplet o skaffa en annan strålkastare.

Med vänlig hälsning hasse.
Användarvisningsbild
av ER
Billig glödlampa av ökända märken med ojämn kvalitet, lampan sitter inte exakt på rätt ställe etc.
Ta ur den och montera igen, med fördel med fronten mot en vägg så du kan kontrollera ljusbilden före och efter.
Funkar inte det köp nya lampor av kvalitet Osram/Philips/GE och byt båda samtidigt då snålhet aldrig lönar sig så undvik allt vad biltema heter när det gäller halogenlampor, till backljus är deras 35w utmärkta alternativ.
Funkar inte det så kan det vara dax att byta lyktan även om man inte ser nåt skumt med den, men tippar på relaterat till glödlampan eller dess montering.
av triumph00
Det kan inte vara så enkelt att du hade lite imma innanför glaset under besiktningen och sedan när du kommer hem och tittar så har lampan torkat upp på insidan och då ser allt bra ut?
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]