Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Mig veterligen passar båda, det enda som skiljer är gängorna till styrlederna, så i värsta fall behöver du även byta styrleder.
Så vitt jag vet så finns det bara en variant av styrleder så det borde inte skilja i gängorna.
DanneS70 skrev:
Lucif3r skrev:Mig veterligen passar båda, det enda som skiljer är gängorna till styrlederna, så i värsta fall behöver du även byta styrleder.
Så vitt jag vet så finns det bara en variant av styrleder så det borde inte skilja i gängorna.
Finns två varianter av de inre styrlederna, men båda har samma yttre gängor för de yttre styrlederna. Bara gängorna mot styrväxeln som skiljer.
SubMarine skrev:
DanneS70 skrev:Så vitt jag vet så finns det bara en variant av styrleder så det borde inte skilja i gängorna.
Finns två varianter av de inre styrlederna, men båda har samma yttre gängor för de yttre styrlederna. Bara gängorna mot styrväxeln som skiljer.

Precis. Ena har M14, andra har M16 mot styrväxeln. Tror det är SMI som är M16, och TRW som är M14.... Eller så är det precis tvärtom lol

Hej! Har tagit bort hastighetsmätaren på[…]

Navigeringen bör ju ingå i digitala tj&[…]

En dämpare låter grymt när den &[…]

Vänster bakfälg blir varm

Oken rör sig bara en bråkdels millimete[…]